Національно-патріотичне виховання є складовою загального виховного процесу підростаючого покоління, головною метою якого є набуття молодими громадянами 14-35 річного віку соціального досвіду, готовності до виконання громадянських і конституційних обов'язків, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин, формування особистісних рис громадянина Української держави, фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної, інтелектуальної, правової, трудової, екологічної культури.
Здійснення системного національно-патріотичного виховання є однією з головних складових національної безпеки України.
Національно-патріотичне виховання формується на прикладах історії становлення Української державності, українського козацтва, героїки визвольного руху, досягнень у галузі політики, освіти, науки, культури і спорту.
Національно-патріотичне виховання включає в себе соціальні, цільові, функціональні, організаційні та інші аспекти, охоплює своїм впливом усі покоління, пронизує всі сторони життя: соціальну-економічну, політичну, духовну, правову, педагогічну, спирається на освіту, культуру, науку, історію, державу, право.
Завдання національно-патріотичного виховання:
- забезпечення сприятливих умов для самореалізації особистості в Україні відповідно до її інтересів та можливостей;
- виховання правової культури, поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки - Герба, Прапора, Гімну України та історичних святинь;
- сприяння набуттю молоддю соціального досвіду, успадкування духовних та культурних надбань українського народу;
- формування мовної культури, оволодіння та вживання української мови як духовного коду нації;
- формування духовних цінностей українського патріота: почуття патріотизму, національної свідомості, любові до українського народу, його історії, Української Держави, рідної землі, родини, гордості за минуле і сучасне на прикладах героїчної історії українського народу та кращих зразків культурної спадщини;
- відновлення і вшанування національної пам'яті;
- утвердження в свідомості громадян об'єктивної оцінки ролі українського війська в українській історій, спадкоємності розвитку Збройних Сил у відстоюванні ідеалів свободи та державності України і її громадян від княжої доби, Гетьманського козацького війська, військ Української народної республіки. Січових стрільців, Української повстанської армії до часів незалежності;
- формування психологічної та фізичної готовності, молоді, до виконання громадянського та конституційного обов'язку щодо відстоювання національних інтересів та незалежності держави, підвищення престижу і розвиток мотивації молоді до державної та військової служби;
- відродження та розвиток українського козацтва як важливої громадської сили військово-патріотичного виховання молоді;
- забезпечення духовної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, людей похилого віку, турбота про молодших та людей з особливими потребами;
- консолідація діяльності органів державного управління та місцевого самоврядування, навчальних закладів, громадських організацій щодо національно-патріотичного виховання;
- сприяння діяльності установ, навчальних закладів, організацій, клубів та осередків громадської активності, спрямованих на патріотичне виховання молоді;
- підтримання кращих рис української нації - працелюбності, прагнення до свободи, любові до природи та мистецтва, поваги до батьків та родини;
- створення умов для розвитку громадянської активності, професіоналізму, високої мотивації до праці як основи конкурентоспроможності громадянина, а відтак, держави;
- сприяння розвитку фізичного, психічного та духовного здоров'я, задоволення естетичних та культурних потреб особистості;
- виховання здатності протидіяти проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадської діяльності;
- створення умов для посилення патріотичної спрямованості телерадіомовлення та інших засобів масової інформації при висвітленні подій та явищ суспільного життя;
- реалізація індивідуального підходу до особистості та виховання.
№ з/п |
Завдання Концепції |
Зміст заходу |
Термін |
Виконавці |
Звіт |
1 |
Забезпечення сприятливих умов
для самореалізації особистості
в Україні відповідно до її інтересів
та можливостей |
Створювати належні умови для рівного доступу
до якісної освіти. Вжити заходи для забезпечення
організаційно-правових засад діяльності школи,
їх належного кадрового, навчально-методичного
та матеріально-технічного забезпечення |
Постійно |
Директор школи Гончаренко Р.В.,
заступники директора з НВР:
Єрмак Л.Ю., Мацкуляк Ю.В., Панасюк В.У., Христова С.В.
|
|
2 |
Виховання правової культури,
поваги до Конституції України,
Законів України, державної
символіки – Герба, Прапора,
Гімну України та історичних
святинь |
Забезпечити розміщення державної символіки
у закладі, виконання державного Гімну під час
проведення різноманітних урочистих зібрань,
спортивних змагань, інших масових заходів |
Постійно |
Заступник директора з ВР Христова С.В. |
|
Участь у благодійних акціях воїнам АТО |
Вересень-жовтень 2019 р.
До дня св. Миколая
Пасхальний кошик |
Заступник директора з ВР Христова С.В.,
класні керівники
|
Звіт
|
Запровадити в школі правову освіту та виховання,
спрямовані на розвиток у школярів почуття власної
гідності, усвідомлення своїх прав і місця в суспільстві,
можливості реалізації своїх прав у поєднанні
з виконанням обов’язків |
Постійно |
Заступник директора з ВР Христова С.В.,
класні керівники
Вчитель права Крот О.В.
Меморандум
Вибори президента
|
|
Забезпечити проведення циклу заходів у рамках
правового тижня |
грудень 2019 |
заступник директора з ВР
Христова С.В.,
вчитель права Крот О.В.,
класні керівники
|
|
3 |
Сприяння набуттю молоддю
соціального досвіду, успадкування
духовних та культурних надбань
українського народу |
Проводити серед учнівської молоді освітню,
інформаційну роботу з вивчення, популяризації
національної історії та культури шляхом ознайомлення
з об'єктами історичної та культурної спадщини України,
області, міста, використовуючи активні форми роботи |
Постійно |
Заступник директора з ВР
Христова С.В.,
класні керівники
|
Звіт |
4 |
Формування мовної культури,
оволодіння та вживання української
мови як духовного коду нації |
Забезпечити додержання норм статті 10 Конституції
України та законодавства про мови. Утверджувати
пріоритет української мови як державної |
Постійно |
Директор школи Гончаренко Р.В. |
|
Забезпечити проведення виховних заходів відповідно до
Концепції державної мовної політики, спрямованих
на виховання української мовної свідомості та
національної гідності |
Постійно |
Заступник директора з ВР Христова С.В.
Керівник ШМО вчтителів-філологів Корчева Л.М.
класні керівники
|
Звіт |
Забезпечити участь школярів у Міжнародному конкурсі
знавців української мови ім. Петра Яцика, Шевченківському
конкурсі, Всеукраїнському конкурсі учнівської творчості «Об’єднаймося ж, брати мої» |
жовтень 2019 – березень 2020 |
Заступник директора з НВР
Єрмак Л.Ю.
Керівник ШМО вчтителів-філологів Корчева Л.М.
|
|
Провести Дні української писемності та мови |
Листопад, лютий |
5 |
Формування духовних цінностей
українського патріота: почуття
патріотизму, національної свідомості,
любові до українського народу, його
історії, Української держави, рідної
землі, родини, гордості за минуле
і сучасне, на прикладах героїчної
історії українського народу та
кращих зразків
культурної спадщини |
Організувати роботу щодо залучення учнів до вивчення
історичного минулого, культури українського народу,
пропагування здобутків національної духовної спадщини
шляхом проведення акцій, конкурсів патріотичного
спрямування |
Постійно |
Заступник директора з ВР Христова С.В.
класні керівники
|
|
Забезпечити проведення в школі зустрічей, вечорів пам'яті,
з метою пропагування та виховання дітей та учнівської
молоді на кращих зразках героїчної історії країни,
славних бойових і трудових традицій старшого покоління |
Протягом року
|
Заступник директора з ВР
Христова С.В.
класні керівники
|
Звіт |
Забезпечити участь у Всеукраїнських конкурсах на
кращу творчу та науково-дослідницьку, пошукову роботу
серед учнівської молоді з вивчення невідомих сторінок
історії та культури рідного краю, міста |
Жовтень (за планом) 2019р.
січень 2020 р.
|
заступник директора з НВР Панасюк В.У.
Вчителі української мови та літератури Черняк О.А.
Вчителі історії Крот О.В.
|
|
Провести для класних керівників круглий стіл на тему: «Інформування батьків щодо запобігання різних видів
насилля до дітей» |
серпень 2019р. |
Заступник директора з ВР Христова С.В. |
|
Організувати проведення заходів із відзначення
ювілейних, історичних, пам’ятних дат, знаменних
подій у житті українського народу. |
Протягом року |
Бібліотекарка Стрикало В.М.
класні керівники
|
|
Провести виховні години, приурочені до традиційних
народних свят: Дня Покрови Пресвятої Богородиці,
Дня Святого Миколая, Свята Різдва Христова,
Великодня тощо |
Протягом року |
Класні керівники |
|
6 |
Відновлення і вшанування
національної пам’яті |
У планах роботи школи передбачати заходи, відповідно
до Календаря дат, рекомендованого Громадською радою
з національно-патріотичного виховання
при Міністерстві освіти і науки України |
Постійно |
Заступник директора з ВР
Христова С.В.
класні керівники
|
|
Провести єдиний урок «Невмируща слава воїнів» |
14 жовтня |
Заступник директора з ВР Христова С.В.
Вчитель
класні керівники
|
Звіт |
Організувати тематичну виставку до Дня Збройних
Сил України |
3-6 грудня |
Бібліотекарка Стрикало В.М.
|
|
7 |
Формування психологічної та фізичної
готовності молоді до виконання
громадянського і конституційного
обов’язку щодо відстоювання
національних інтересів та незалежності
держави, підвищення престижу і
розвиток мотивації молоді до
державної та військової служби |
Брати участь у днях відкритих дверей ВНЗ,
які готують молодь до державної та військової служби |
Постійно |
Заступник директора з ВР Христова С.В.
Соціальний педагог Алєйнікова Г.В.
класні керівники
|
|
Забезпечувати участь у змаганнях допризовної молоді |
Щорічно |
Вчитель допризивної підготовки Грязнов О.Г. |
Звіт |
Організовувати зустрічі із військовослужбовцями,
екскурсії до військової частини |
Постійно |
Заступник директора з ВР Христова С.В. |
Звіт |
Взяти участь у фізкультурно-оздоровчому патріотичному
фестивалі «Козацький гарт» |
Лютий-березень |
Вчителі фізичного виховання: Іванова О.В.
Москаленко А.М.
|
|
8 |
Забезпечення духовної єдності поколінь,
виховання поваги до батьків, людей
похилого віку, турбота про молодших
та людей з особливими потребами |
Проводити заходи, спрямовані на формування світогляду солідарності поколінь, любові до матері і батька, поваги
до свого роду |
Протягом року |
Класні керівники |
|
Проводити роботу з батьками в рамках проекту
«Твори себе, сім’ю, суспільство», сприяти оволодінню
батьками сучасними педагогічними знаннями й уміннями |
Протягом року |
Керівник асоціації «Суспільні кола» Дудка А.О.
Класні керівники
|
Звіт |
Провести День Матері |
Травень 2020р. |
Класні керівники |
|
Продовжити розвиток волонтерського руху, залучення
школярів до посильної допомоги людям похилого віку,
інвалідам, бійцям АТО, дітям-сиротам дитячих будинків |
Постійно |
Заступник директора з ВР Христова С.В.
класні керівники
|
Звіт |
Забезпечити участь школярів у Всеукраїнських та
обласних благодійних заходах |
Протягом року |
Заступник директора з ВР Христова С.В.
|
Звіт |
9 |
Консолідація діяльності органів
державного управління та місцевого самоврядування, навчальних закладів,
громадських організацій щодо
національно-патріотичного виховання |
Брати участь у міських урочистих зібраннях, святкуваннях, спортивно-масових заходах, відзначенні Дня міста |
Постійно |
Керівник асоціації «Суспільні кола» Дудка А.О
|
|
Підтримувати й сприяти розвитку державно-громадського управління освітою; забезпечити координацію спільної
діяльності адміністрації школи, батьків та учнів |
Постійно |
Педагогічний колектив |
|
10 |
Підтримання кращих рис української
нації – працелюбності, прагнення
до свободи, любові до природи та
мистецтва, поваги до батьків та родини |
Проводити благоустрій школи та прилеглої території |
Під час місячників благоустрою,
Протягом навчального року
|
Заступник директора з АГЧ Черкасов С.В.
класні керівники
|
Звіт |
Здійснювати заходи зі збереження територій та об’єктів
природно-заповідного фонду, формування у населення
екологічної культури і підвищення екологічної свідомості,
розвитку у школі, широкого залучення дітей та молоді
до природно-заповідної справи |
Постійно |
Керівник асоціації «Суспільні кола» Дудка А.О
|
Звіт
Звіт |
11 |
Створення умов для розвитку
громадянської активності, професіоналізму, високої мотивації до праці як основи
конкурентоспроможності громадянина,
а відтак, держави |
Включити в план роботи школи, плани класних
керівників заходи щодо розвитку громадянської
активності, професіоналізму, високої мотивації
до праці |
Протягом навчального року |
Заступник директора з ВР Христова С.В.
класні керівники
|
Звіт |
12 |
Сприяння розвитку фізичного, психічного та духовного здоров’я |
Забезпечувати участь учнів на всіх етапах масових
заходів художньо-естетичного, еколого-натуралістичного, туристсько-краєзнавчого, національно-патріотичного,
фізкультурно-оздоровчого та спортивного напрямку |
Протягом навчального року |
Заступник директора з ВР
Христова С.В.
Вчитель основ здоров’я Потьомкіна В.Л.
|
|
Організувати та провести заходи, спрямовані на
збереження та зміцнення здоров’я учнівської молоді, формування у школярів свідомої мотивації
здорового способу життя, навичок дбайливого
ставлення до власного здоров’я та життя |
Постійно |
Заступник директора з ВР Христова С.В.
Вчитель основ здоров’я Потьомкіна В.Л.
|
Звіт
Звіт
Звіт
Звіт |
Забезпечити участь школярів у Всеукраїнському
конкурсі «Молодь обирає здоров’я» |
Постійно |
Вчитель основ здоров’я Потьомкіна В.Л. |
|
13 |
Виховання здатності протидіяти проявам аморальності,правопорушень,
бездуховності, антигромадської діяльності |
Забезпечення проведення комплексу заходів з
профілактики правопорушень, бездоглядності
та безпритульності серед дітей і підлітків |
Постійно |
Заступник директора Христова С.В.
Практичний психолог Шалалієва В.О.
Класні керівники
|
|
Сприяння активізації діяльності педагогічного колективу
з органами учнівського та батьківського самоврядування
щодо формування у дітей та молоді духовності, моральної культури, толерантної поведінки, уміння жити
в громадянському суспільстві |
Постійно |
|